SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars
SelectGuitars

Lovepedal Les Lius - kifutott termék

gitár értékelés gitár értékelése
gitár értékelés arany csillag

Fender tweed overdrive - kiufott termék

 

A Les Lius (ejtsd: lez lájösz, vagy les lijusz) az 50-es évek Fender erősítő érájának két legendás karakterét ötvözi egy pedálba. A háromállású kapcsoló egyik állásában a woody (fa-hangú, bár ez így magyarul kissé félreérthető) 5E3 Fender Tweed Deluxe, a másik állásban a High Power Twin (50's évek Fender Twin), illetve a különleges középállás, ahol a két erősítő karaktert lehet keverni összekeverni az ún. Tshcula üzemmódban.

A pedál alapállapotban előre beállított gain fokozatban van és a Volume szabályzóval állíthajtuk a hangerőt. Ugyanakkor a jobboldali lábkapcsolóval tovább gain fokozatot kapcsolhatunk be, amelynek a mennyiségét a potméterrel állíthatjuk.

  • True bypass
  • Csöndes lábkapcsoló
  • 9V elem vagy tápellátás

 

 

érdeklődés
Lovepedal Les Lius - kifutott termék
LOVEPEDAL: LES LIUS
 
Volt szerencsém 2003-ban Bob Dylan budapesti koncertjét a küzdőtér második sorából végighallgatni. Bár legalább tíz méterre volt tőlem, mégis az egész hangosítást túlharsogta a kísérőgitáros fantasztikusan gazdag, energikus Bassmanje... Innét kezdve etalon számomra a kihajtott öreg tweed erősítők hangja.
 
A Lovepedal vállalta azt a merészséget, hogy egy puritán effektben megközelíti ezt a legendás soundot.
 
Nagyon fontos tudnivaló, hogy a LES LIUS-tól nem várhatsz többet (de kevesebbet sem) mint egy kihajtott tweed Fender hangja. Erőssége a feszes kompresszió, a robbanékony mélyek és a gazdag, arányos felhangok. Egy elégedett felhasználó írja róla: "The tweed tones to my ear are extremely convincing. The Les Lius is very amp-like with very musical overdrive tones." ("Nagyon meggyőző a tweed-hangzás. A Les Lius egészen erősítő-szerű, igen muzikális overdrive hanggal.")
 
Maga a pedál (gondolod elsőre) szemtelenül minimalista: a lábkapcsolók mellett mindössze egy-egy hangerő potméter az overdrive és a booster részben, plusz egy háromállású billenőkapcsoló.
A későbbiekben majd még vitázom a telhetetlen, fanyalgó kritikusokkal, egyelőre csak annyit: a LES LIUS egy őszinte overdrive - nem áltat az illúzióval, hogy bármi értelme lenne annak, hogy plusz három-négy potival belenyúlj egy tökéletesen eltalált hangzásba.
Reálisan látja a helyét a kínálatban például ez a komment: "There are more versatile overdrives around, but you can't find more old-school tweedy Fender sounds packed into a pedal." ("Vannak sokoldalúbb overdrive-ok a piacon, de nem találsz olyan pedált, amely ennél jobban megfogná az old-school Fender tweed hangzást.")
 
 
Padlógáz
 
Ha gazdag, életteli gitárhangra vágysz, akkor bizonyára te is sokat kísérletezel az overdrive effektussal: jöjjön az erősítőből vagy pedálból. Az előbbi mód nagyon kényes: az 50W-os erősítő túlhajtásához egy egész aréna kell, az 5W-os pedig elvérzik egy klubdobos mellett is. A 20W-os '65-ös blackface Deluxe-om csodálatosan szólt a nappaliban kihajtva, de már klubban sem érvényesült eléggé a hangja, nem beszélve a színpadról: az SM57-es csak a töredékét vitte át a dinamikájának.
Az overdrive pedálok többségével pedig az a nagy gond, hogy már nulla gain szinten is erősen módosítják a hangot: csak egy szürke középtónust hagynak meg. Nem így a LES LIUS. Van egy klasszikus tesztem az overdrive pedálokkal: a normál dinamika egytizedével pengetek tisztán, majd bekapcsolom az effektet, és szépen lassan egy C9 bontogatásával jutok el a határozott majd erőteljes pengetésig. Az átlag overdrive esetében a bekapcsolásnál siralmasan beszűkül a hang, és a növekvő dinamikát sem tudja követni rendesen. A LES LIUS döbbenetesen eleven: lágy pengetés esetén csak a lábkapcsoló (egyébként rendkívül halk) kattanása árulja el, hogy üzemel a pedál. Aztán, ahogy erősítesz, egy egész világ nyílik meg a gitárhang mögött (amely közben tartja a színét és a dinamikáját), és végül egy kompresszált, mélyközép "fémes zsír" borítja be a hangképet.
Kísérletezésre is van lehetőség: a billenőkapcsoló két legendás hangot tud váltogatni vagy akár összekeverni. Az eddig tárgyalt beállítás a '5E3 Woody' (Tweed Fender Deluxe), a másik pedig a 'High Power Twin' (50's Fender Twin). A köztes állás az ún. 'Tchula', amelynek magyar áthallása a véletlen műve, egyébként a Lovepedal egy korábbi effektjéről kapta a nevét. Hangszertől, daltól, hangulattól függ, hogy épp melyik állásban használjuk a pedált (én a tweed-ért rajongok). És ha nem elég koszos a hang, a boosterrel még meglökhető esetleg a szólókban.
 
 
Egy potméter - két közönséges overdrive pedál áráért...?
 
Ahhoz képest, hogy milyen gyorsan beleszerettem a LES LIUS-ba, nagyon meglepett, hogy milyen sok komment panaszkodik a kezelőszervek hiánya miatt. Lássuk, hogy ezekre szükség van-e egyáltalán:
Gain. Tény, hogy a pedál fix gain-nel rendelkezik, de (ahogy írtam is) rendkívül érzékeny a pengetés dinamikájára, és fantasztikus gazdagság rejlik benne. A LES LIUS olyan, mintha a valóban a végcsöveket hajtanád a pengetés erejével. Egy gain szabályozó csak elrontaná a képet, előfok-ízű, mesterkélt hangokat produkálna. Ennek a pedálnak üvöltenie kell.
Tone. A LES LIUS olyan tökéletesen találja el a tartományok arányát, hogy ahhoz is nagy kár lenne hozzányúlni. Hevesebb pengetésre előtódul a mélyközép, de az erős kompresszió nagyon jól visszafogja. Próbáltam kikeverni (vagy legalább megközelíteni) a LES LIUS hangját egy Lovepedal AMP11-nel (amelyen van 'Drive', 'Bass', 'Tone' és egy booster) - de a LES LIUS annyira egyedi, annyira telitalálat, hogy esélytelen volt a próbálkozás. Az AMP11-nel sem tudsz hibázni, de az igazi tweed hangot a LES LIUS hozza. Egy szál potival...
 
 
A tesztelő hangszerek:
Marshall Class 5 fej
Fender Champ 600 combo (fejként is szolgál)
2×12 láda (öreg 35W-os Celestion hangszórókkal)
Fender Stratocaster 1992
Fender Telecaster (vegyes építésű) Gibson Classic '57 és Seymour Duncan Broadcaster hangszedőkkel
Epiphone Casino (Seymour Duncan Antiquity hangszedőkke
 
A tesztet és az összefoglalót Tar Sándor készítette
Telefon: 06 70 551 0000 E-mail: info@selectguitars.eu